Reklamation
Boka inte montering innan du kontrollerat att det är rätt varor som du fått och att det inte finns några skador!
Reklamationsanmälan
Innan du anmäler en reklamation till vår kundtjänst, är det viktigt att du verifierar att det är ett ursprungligt fel som härrör sig till tillverkningen.
Om det visar sig att felet beror på felaktig hantering, montering eller underhåll kommer VillaFönster att debitera anmälaren en kostnad på lägst 1500 Kr. Som hjälp till din anmälan kan du följa dessa steg:
- Kontrollera godset när du får det, se Godskontroll nedan.
- Kontrollera att produkten är lagrad och hanterad innan montage i enlighet med vår monterings & skötselanvisning
- Kontrollera att monteringen är korrekt utförd, se vår monterings & skötselanvisning.
- Kontrollera att produkten är underhållen i enlighet med vår monterings & skötselanvisning
Till din hjälp har du dessa dokument:
Om du kan påvisa att kvaliteten på den levererade varan inte överensstämmer med beställningen, är varan felaktig. Du är då skyldig att ta vård om varan och hålla den i befintligt skick. Vi står för fraktkostnader som kan uppstå. Några andra anspråk på kostnader än de som är direkt föranledda av felet beaktar vi normalt inte.
Vi ber dig att snarast kontrollera varan när du fått den och om det skulle vara något fel, kontakta vår kundtjänst omgående, helst inom 5 arbetsdagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och synar varan noga direkt efter leverans.
Observera att reklamation av synliga fel eller skador, skall ske före montering. Felaktig vara får inte monteras utan vårt uttryckliga godkännande.
Vid reklamation av dolda fel eller skador, ber vi dig att snarast kontakta vår kundtjänst.
Fyll i dokumentet nederst på sidan för att reklamera en vara
Godskontroll
När godset anlänt till er skall du göra en kontroll, innan du skriver på fraktsedlarna, att inga skador uppstått på godset. Skulle en skada finnas skall chauffören skriva detta på fraktsedlarna, samt att ni omgående kontaktar vår kundtjänst. Anmäl skada eller fel som du upptäcker efter mottagandet snarast, helst inom 5 dagar efter mottagandet! Det är därför viktigt att du avemballerar varan och inspekterar dina produkter noggrannt direkt efter leverans. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.